Spomienka na Andreja Hlinku (Ružomberok)

20. august. 2015 o 22:51 | Kategória: Akcie, Domáce udalosti | Komentáre vypnuté na Spomienka na Andreja Hlinku (Ružomberok)

IMG_2664V nedeľu 16.8.2015 sme pri príležitosti 77. výročia  úmrtia otca národa Andreja Hlinku zorganizovali, v jeho rodnom meste Ružomberku, spomienku na tohto velikána, ktorý hral v slovenských dejinách jednu z najvýraznejších úloh.

 

I keď spočiatku počasie nevyzeralo príliš prívetivo, o 15:00 nás na Námestí Andreja Hlinku  v Ružomberku privítala jasná obloha a slnko. V príhovoroch sme si pripomenuli život i strasti Andreja Hlinku, jeho neúnavnú oddanosť národu a činy, ktorými sa zapísal nie len do histórie, ale hlavne do sŕdc ľudí, v ktorých jeho odkaz prežil i dlhé roky komunizmu, počas ktorých sa snažili akékoľvek zmienky o ňom vymazať  zo slovenskej histórie. Poukázali sme na aktuálnosť jeho odkazu a boja i v dnešnej dobe, v ktorej znovu musíme bojovať o samostatnosť Slovenska, opäť musia Slováci otročiť na zahraničných pánov, sú perzekuovaní  a väznení za názory. I keď je aj dnes tento boj ťažký, tak ako on i my musíme vytrvať v boji za spravodlivosť a spokojný život v našom štáte.

Po príhovore prebehol akt kladenia venca k soche Andreja Hlinku a účastníci si jeho osobnosť uctili úklonom. V našich srdciach a mysliach bude jeho odkaz večne živý!

Mňa nepremeníte! Mňa nezlomíte! Slovákom som sa narodil, Slovák som a Slovák budem! A keď vyjdem zo žalára, zas len budem pokračovať tam, kde som prestal. Do posledného dychu budem bojovať za sväté práva slovenského ľudu, za božské práva slovenského národa!

Entries a komentáre feeds.

