O tom, prečo Slováci chystajú zbrane

27. január. 2013 o 12:49 | Kategória: Domáce udalosti, Zaujímavosti | Komentáre vypnuté na O tom, prečo Slováci chystajú zbrane

strelecPrípad Petra Sihelského dnes rezonuje slovenskou spoločnosťou(prečítať si ho môžete TU), preto sme sa rozhodli poskytnúť mu priestor na vysvetlenie jeho činu, keď dňa 19.1.2013 strieľal z plynovej pištole pred prezidentským palácom v Bratislave. Jeho čin vyvolal búrlivé reakcie politikov, aktivistov i obyčajných ľudí. Politici samozrejme tento čin odsudzujú ako všetky akty občianskej neposlušnosti v poslednej dobe, no nezamýšľajú sa nad tým, prečo Peter Sihelský vykonal to, čo vykonal. Medzi aktivistami za slobodnú spoločnosť sa vedú diskusie, či Peter Sihelský zvolil správnu formu protestu. Je jasné, že tento čin šokoval verejnosť, čo je prinajmenšom smutné. Šokujúce by malo byť skôr to, že Peter Sihelský sa stal jednou s obetí systému, podobne ako strelci z Devínskej Novej Vsi alebo Hurbanova. Peter si však zvolil vhodnejší protest ako oni. Jeho čin bol totiž zúfalým výkrikom o pomoc, ktorý nasledoval po dlhých dňoch beznádeje. To, či bola táto forma správna necháme na zváženie každého triezvo uvažujúceho človeka, veríme však, že je to lepšia forma, ako ostať ticho trpieť, ako to robia tisícky Slovákov. Nechajme teda Petra Sihelského, nech nám sám svoj čin objasní.

Čo ťa viedlo k tomu, že si spravil, čo si spravil?

 Moje deti trpeli a stále trpia, nemal som im dať čo jesť a ani sebe. Musel som žobrať peniaze od priateľov, aby som mal na chleba, doma nemám pitnú vodu a autom ju musím voziť z prírodného prameňa. A auto nevyhnutne potrebujem k prežitiu a preto nerešpektujem zákaz činnosti a ani nebudem rešpektovať! Zákony majú byť na to, aby upravovali vzájomné vzťahy medzi občanmi a nie aby sa dalo legálne zabiť človeka!!!

Oboznámili sme čitateľov nášho Blogu SP o tvojom osude. Tvoja zúfalá situácia vyústila do incidentu pred prezidentským palácom. Ako to prebiehalo?

Je to jasné z videozáznamov. Upozornil som, že nejdem urobiť nič nebezpečné, že to bude gesto a varovanie.Vystrelil som a na záver som povedal, že to je varovanie, aby sa začalo niečo robiť, lebo môže nabudúce prísť niekto, kto bude mať ostré! Následne sme sa chceli pokojne rozísť a až po asi piatich minútach, keď sme boli na odchode ma začal ťahať za ruku neznámy pán v civile a nechcel sa mi preukázať preukazom, takže vtedy som sa cítil v ohrození, že kto to je?!

Bol to policajt v civile?

 Až asi na desiatu moju výzvu a na to, že ma bránili okolostojaci sa potom preukázal preukazom polície. Je to aj na videozáznamoch.

Bol si po tomto čine zatknutý?

 Vyzvali ma, či sa viem dostaviť na políciu. Ja že nie. Nič zlé som nespravil. Oni že ma zadržia, ja že budem klásť pasívny odpor. Oni, že ako chcem, chytil ma za rameno a tlačil do auta, potom som už odpor nekládol a celú dobu som spolupracoval s políciou, celý čas. Na polícií mi počas presunov dali putá ako zločincovi, pritom útek nehrozil a ani som sa agresívne nesprával a nútili ma vyzliecť sa donaha pri prehliadke, čo považujem za protizákonný postup!!!

Ako dlho ťa zadržiavali?

 Od soboty asi od 17:00 do pondelka asi do 10:00.

Mal si hneď aj súd? Z čoho si bol obvinený?

 Je to paradoxné. Začali ma stíhať vraj preto, že som hrubo rušil verejné zhromaždenie a keď som povedal, že toto je nezmysel sudcovi, kývol rukou, že o tom sa baviť nebudeme. Odsúdili ma za prečin výtržníctva a trest je prepadnutie zbrane a zákaz pobytu na území Bratislavy na 1 rok. Ja som podal hneď odpor a preto to nie je právoplatné a je vytýčený verejný súd na 29.1.2013 o 11:00 na Okresnom súde Bratislava 1, Záhradnícka 10, číslo dverí 36. Sudca mi povedal, že ma z ľudského hľadiska chápe, ale ak podám odpor tak to bude horšie. Tak som zvedavý! Ja sa cítim nevinný, pretože nedokážem pochopiť, keď niekto niekoho varuje, že by za to mal byť trestne stíhaný!

Ty tuším pracuješ v Bratislave. Čo by pre teba zákaz pobytu znamenal?

 Väčšinu zákaziek máme s kolegom v Bratislave a preto nesúhlasím s takýmto trestom a ani so žiadnym. Budem žiadať rozsudok v znení – NEVINNÝ a aby mi polícia okamžite vrátila vodičský preukaz a odškodnila ma za ich protizákonné postupy. Odškodné chcem z platov policajtov, ktorí pochybili a nie zo štátneho rozpočtu a len takú sumu, aby som bol na tom tak finančne, ako som bol keď začal tento policajný terorizmus. Momentálne mám na účte mínus 4349 eur a banka chce dať môj dom do dražby a pravidelne sa mi vyhráža a to len preto, že nemám vodičský preukaz už skoro rok a nebol som schopný splácať svoje záväzky! Tak preto žiadam 5000 eur odškodné za všetky trápenia,ktoré spôsobili mne a mojej rodine! Ale prioritne žiadam späť vodičský preukaz, aby som mohol končene začať normálne pracovať a prežiť! Na súde obviním políciu že na mne spáchali neúmyselné zabitie! Nakoľko ma nechali umrieť od hladu a trpeli aj moje 3 detičky!

Čo teraz plánuješ spraviť, ak rozsudok nadobudne právoplatnosť?

 Nenadobudol, lebo som podal odpor. Preto bude súd 29.1.2013 o 11:00 v Bratislave. Budem sa brániť hlavne tým, že vysvetlím čo ma k tomu viedlo. Verím, že súd a ľudia ma pochopia, že som vyčerpal všetky iné menej razantné možnosti a rozsudok bude nevinný!

Médiá tvojmu činu venovali celkom slušnú pozornosť. Zaujímal sa o tvoj prípad niekto z médií?

 Áno. Prvý telefonát bol, keď som vyšiel z cely a mohol som si zapnúť mobil. Zavolala TV JOJ a požiadali ma o rozhovor. Tak som im ho poskytol a dnes bol u mňa doma redaktor z Plus1deň aby sa informoval.

 Zverejnili informácie z rozhovoru?

 TV JOJ to dala do správ. Aj keď trošku zostrihali podľa mňa podstatné veci, ale to chápem.

 Neľutuješ, čo si spravil?

 V žiadnom prípade! Keby sa to dalo vrátiť späť, tak to urobím presne tak isto. Nečakal som, že vzbudím až taký mediálny záujem. Ale som rád že je a dúfam, že sa rozpúta diskusia, či polícia ale aj ostatné úrady by mali takto terorizovať občanov a aj to, že kontrolné orgány polície sú len teplé miesta pre kamarátov, nakoľko absolútne nič nedokážu vyšetriť! A už objektívne a spravodlivo už vôbec nie!

 Skúšal si osloviť aj nejaké inštitúcie v zahraničí alebo ľudsko-právne mimovládne organizácie?

 Áno, nikto nechce ísť proti polícií a centrum právnej pomoci mi odmietlo pomôcť! Žiadal som prezidenta, Fica, ministra vnútra niekoľko krát o pomoc, ale vždy odpísali, že ich sa to netýka!

 Čo plánuješ robiť ďalej?

 Budem bojovať za spravodlivosť až do konca! Keď si mám vybrať skončiť ako žobrák pre zločineckú skupinu s názvom Polícia SR, alebo boj za slušný život pre všetkých, tak si vyberám boj! Ale pozor! Nikomu nevinnému a dokonca ani vinnému nechcem ublížiť a preto odmietam nejakú násilnú akciu, ktorá by ublížila nevinným! Ja chcem len aby sa odstránil škodlivý následok, ktorý trvá! Škodlivým následkom myslím to, že nemôžem pracovať, postarať sa o seba a deti, nedokážem si platiť odvody, nemôžem vytvárať hodnoty a platiť dane a tým nastáva škodlivý následok mne a aj celému štátu. Preto tvrdím, že na Slovensku sú zákony proti ľuďom a celému Slovensku! Takže žiadam o vrátenie vodičského preukazu a celé moje konanie beriem, že konám v krajnej núdzi!

____________________________________________________________________________________________________

Entries a komentáre feeds.

