Plavca Čaviča privítali v Srbsku ako hrdinu

25. marec. 2008 o 23:06 | Kategória: Kosovo, Zahraničné udalosti | Komentáre vypnuté na Plavca Čaviča privítali v Srbsku ako hrdinu

cavic.jpgSrbský plavec Milorad Čavič sa po návrate do domoviny dočkal vrúcneho prijatia zo strany fanúšikov i samotného premiéra Vojislava Koštunicu, ktorý ho nazval hrdinom.
Európska plavecká únia (LEN) potrestala Čaviča vylúčením z európskeho šampionátu v holandskom Eindhovene za údajnú politickú provokáciu. Dvadsaťtriročný Čavič sa totiž na stredajšom slávnostnom odovzdávaní medailí objavil v tričku s nápisom “Kosovo je srbské”. Srb získal zlato na 50 m motýlik v európskom rekorde časom 23,11 sekundy.
“Neboli v tom žiadne politické úmysly. Jednoducho som chcel vyjadriť podporu mojim ľudom aj za cenu ohrozenia vlastnej plaveckej kariéry. Som hrdý na to, čo som urobil,” uviedol.
Plavec sa po incidente stal akousi inšpiráciou medzi Srbmi, ktorí protestujú proti odtrhnutiu Kosova, obývaného z prevažnej časti etnickými Albáncami, nakoľko ho považujú za historickú kolísku srbského národa. Samostatné Kosovo, ktoré vyhlásilo kontroverznú nezávislosť 17. februára, uznali USA a viaceré štáty Európskej únie.
“Snažil som sa vyslať pozitívnu energiu do krajiny, ktorú reprezentujem,” uviedol Čavič, narodený v kalifornskom Anaheime srbským rodičom a trénujúci na Floride.
Srb sa pre vylúčenie z pretekov nemohol zúčastniť na motýľkarskej stovke, kde patril medzi favoritov.
“Je mi veľmi ľúto, že som na pretekoch nemohol štartovať, keďže som tvrdo trénoval,” dodal Čavič, ktorému nápad s tričkom a nápisom v cyrilike skrsol v hlave dva týždne pred šampionátom.

Entries a komentáre feeds.

